Congrés de la Felicitat i les Emocions

Tallers del Congrés de la Felicitat

·Departament de Valencià:

Aprofitant que en 1r d'ESO els alumnes treballen la biografia o perfil personal i que els alumnes de 2n treballen la descripció de persones. Els professors dedicaran unes sesions a treballar aquests continguts. En una altra sessió els repartirem una fotocòpia on hauran de redactar el seu perfil per a una xarxa social. Aquests perfils quedaran exposats en una o dues aules del centre per al congrés. El primer dia del congrés els alumnes se situaran davant del seu perfil i a través dels fils de llana hauran d'establir relacions amb aquells companys que compartisquen alguna de les coses que els fa feliços. L'objectiu final és crear una xarxa de connexions entre els alumnes que pose de manifest com la majoria de persones compartim aquelles coses que ens fan feliços. A partir del segon dia del congrés quan la xaraxa estiga finalizada, aquestes aules podran ser visitades a mode d'exposició.

·Departament de FOL:

El producte final és realitzar un estudi de com el treball influeix en la felicitat i les emocions de les persones, com el tenir un bon treball i considerar completes les seues expectatives influix en la felicitat; un estudi de la piramide de Maslow, on es reflecteixen les necessitats de l'ésser humà; un estudi de la població de Vall d'Uixó, qui es més feliç, si aquells que tenen seguretat en el treball o els que tenen contractes precaris; i un estudi del nou departament implantat en algunes empreses innovadores "Chief happinessofficer", la seua implantació a Espanya i com s'ha implantat fora del nostre pais.

·Departament de Castellà:

Els alumnes de 1º d'ESO van a fer una elaboració de contes il·lustrats amb l'objectiu d'educar emocions.

·Grau Mitjà de Carrosseria:

Exhibició de un vehicle pintat pels nostres alumnes, on la resta d'alumnes del centre podran grafitejar amb un aerògraf frases, dibuixos o disenys relacionats amb la felicitat i altres emocions.

·Departament de Llatí:

Taller de cuina romana: Els alumnes de 4tB de l'assignatura de Llatí impartiran als grups de 2n.ESO un taller de cuina romana. El taller té tres parts:

1. Una breu exposició de com celebraven els seus banquets els romans.
  2. Una pràctica on els alumnes podran identificar olors de condiments que s'empraven ja en època romana per a l'elaboració dels seus menjars. I on podran relacionar-lo amb les emocions que els provoquen.

3. Manipulació i elaboració d'aliment basat en receptes de cuina d'Apicius. Evidentment unes receptes senzilles per després degustar i relacionar amb les emocions que poden produir.

Si vols veure algunes imatges per introduir el taller clica ací